Amerika bezoeken is wel een hele opgave...

13 juni 2018 - Den Haag, Nederland

hallo allemaal! ( zingen jullie dan ook allemaal in je hoofd ‘wat fijn dat je er bent’?)

Het is weer woensdag en dan hebben we even storytime. Deze keer over het legaal maken van onze vakantie, jawel.. esta’s aanvragen.
Met een esta mag je de VS in via zee, lucht en land. Je esta is 2 jaar geldig maar je mag maximaal maar 90 dagen in de VS verblijven. Ook is een tijdelijke zakenreis valt inder deze esta.

Het aanvragen liep alleen minder soepel, hoe kan het ook anders want stel je voor dat het gewoon makkelijk in 1 keer zou gaan. We begonnen om er 1 aan te vragen via de amerikaanse sercurity site, de officele esta aanvraag plek dus. Daar snapte ik dus helemaal niks van. Waarom maken ze het zo moeilijk? Ik zag niet eens waar je moest doorklikken naar de volgende pagina en toen ik dat gevonden had, was er weer iets niet goed ingevult. Dat moest dan natuurlijk 2 keer want we hebben er alle 2 1 nodig.

Uit eindelijk hebben we het maar via een nederlandse site aangevraagd. Dat ging prima en was super duidelijk, gewoon ff google’n.
Wat ik wel vond is dat je echt heel erg veel moet invullen.. je persoonlijke gegeven, je werk gegevens, noodnummers, waarneer je aankomt en weg gaat, waar je verblijft, wie er als Amerikaan voor je staat (wij hadden Paul ingevult, wij huren zijn huis en kan bevestigen dat we voor vakantie zijn en weer weg gaan).
Al met al zijn we er een uur mee bezig geweest.. gelukkg zijn we wel binnen een uur goed gekeurd dus wij kunnen legaal reizen. Gelukkig!!

T was vandaag beetje mieperig maar dat klopt wel want ben beetje in een miepbui vandaag.
Ik vond het wel heel erg leuk dat je er weer was om te lezen!

Liefs Kayleighx