Overload aan hacks om te boeken!

29 augustus 2019 - Den Haag, Thuis, Nederland

Hallo leuke en lieve mensen!

Over 12 dagen is het zover! Eindelijk onze lang verwachte vakantie, ik kijk hier zo naar uit! Dit verhaal wil ik kleine tips delen over het kiezen van je vliegticket en het kiezen van de auto maar ook hotel keuze en het eten. Meerdere mensen vroegen hoe we het voor elkaar kregen om zulke dure vakantie’s te doen, achter elkaar. Dus bij deze :)

Oke, let’s start! Je hebt gekozen waar je heen gaat, hoe wij hebben gekozen kan je paar verhalen geleden lezen. Volgende is, welke periode ga je? Wil je warmte, wil je wat koeler? Wil je in de vakantie of niet. Wij wilde niet in de vakantie maar niet in Oktober omdat wij vorig jaar veel verjaardagen moesten missen wat we erg jammer vonden. Voor ons was september dus heel snel gekozen. Dan ga je datums en verblijfsduur kiezen. Hierbij is het slim om je budget in de gaten te houden, je vliegt namelijk stuk goedkoper als je op dinsdag, woensdag of donderdag gaat. We wilde 10 dagen gaan, precies genoeg om alles te zien en te doen. Soms moet je beetje spelen met je datum, zo kwamen wij er achter dat het ons 200 euro scheelden met vliegtickets en hotel als we langer zouden blijven. We vliegen dus nu zondag terug inplaats van vrijdag.

Gefeliciteerd, je eerste stap in je vakantie is genomen! Volgende is je verblijf en vervoer. Wil je naar iets speciaals in dat land wat je meerdere dagen doet of wil je maar naar 1 iets? Wil je iets meer buiten het centrum of binnen in? Kijk ook eens naar de parkeerkosten, als een auto nodig hebt voor je bezienswaardigheden is het slimmer om buitenaf een hotel te boeken waar je gratis kan parkeren. Wij hebben eerst ons hotel uitgezocht en omdat wij 4 dagen naar disney gaan en je alleen al voor parkeren 25 dollar voor 1 dag kwijt bent hebben we gekozen voor een hotel in de buurt maar verder van de stad af. We zitten nu op 10 minuten loopafstand van disney en hebben alle eetgelegenheden in 1 straat die wij graag eten. Om naar het centrum en natuurparken te gaan hebben wij een auto nodig. Neem als je met ze 2e bent gewoon een kleine auto. Ze gaan proberen een grotere auto aan te smeren omdat volgens hun de koffers er niet in passen. Hoevaak heb jij je koffers is de auto? Juist, heen en terug. Die koffers kunnen makkelijk ook op de achterbank. Daarvoor heb je geen grotere kofferbak en auto nodig dus ook geen extra kosten.

Als je alles besloten hebt is het tijd om alles te boeken, doe eerst je hotel en dan pas vliegtickets. Met je tickets kan je van tijd schipperen, als je hotel weg is kan je opnieuw beginnen. Dus hotel eerst! Als alles is geboekt vergeet dan niet om je visum aan te vragen als je dat nodig hebt. Huur je een auto? Vergeet je internationaal rijbewijs niet, deze kan je bij de anwb aanvragen. Het is niet verplicht maar als je aangehouden word kunnen ze wel lastiger doen en moet dan behoorlijk sterk staan.

Dat was het wel! T is redelijk wat werk om goedkoop en toch luxe op vakantie te gaan maar als je alles dan eenmaal geregeld heb, is het ideaal! Als je ooit vragen hebt, kan je ze altijd stellen. Ik help je graag met het plannen van je vakantie. Ik zit eraan te denken om inplaats van deze verhalen video’s van de vakantie te maken. Zouden jullie dat leuk vinden of makkelijker? Of juist de geschreven verhalen. Let me know!

liefs! Kayleigh x