De planning is AF!

9 mei 2018 - Den Haag, Nederland

Hallo iedereen!

Vertel, wat vonden jullie van het vorige verhaal? Als er dingen zijn waar je meer over wilt weten laten, let me know! Dan vertel ik hoe wij dat hebben gedaan of zoek het voor je uit, tot in detail ;)

​Vandaag deel 2 van de planning. Dit was zo ingewikkeld.. oke, ik ga beginnen. Zit je klaar? Dit gaat lang en ingewikkeld zijn hahah.
​We begonnen met de hoeveelheid dagen. Wij willen alles natuurlijk doen maar magic kingdom wilde ik toch wel 2 dagen doen. Via undercover tourist gaan wij onze kaarten bestellen. Je kan dan tickets kopen voor een x aantal dagen maar zodra je de eerste gebruikt is de rest nog maar 7 dagen geldig voor universal en voor Disney 10 dagen. Daarbij heb ik heel erg mijn rustdagen nodig, alles achter elkaar kan ik niet, dan haal ik 3 weken niet zonder gek te worden dus we moeten rustdagen inplannen. Snap je de struggle? toen we gingen kijken voor tickets bleek dat als je x aantal dagen koopt, je een dag gratis erbij krijgt. Dat is voor universal en Disney hetzelfde verhaal. Dat is top! we houden onze planning aan en die gratis dag vullen we ter plekke in wat we nog een keer willen doen.

dag 1 - 09 oktober. Dit is vliegdag en aankomst. We vertrekken om 11 uur en komen om 6 uur aan in USA tijd. (nederlandse tijd is 12 uur in de nacht) Dan moeten we de auto ophalen en de sleutel om vervolgens misschien nog ff te eten en ons huis te bekijken. Het is zo'n 20 minuten rijden dus we zitten lekker in de buurt.
​dag 2 - 10 oktober. Dit is om bij te komen. Enige wat we gaan doen is ontbijten (bij IHOP maar dat weet Eric nog niet), boodschappen doen, omgeving beetje verkennen. Er zit een wallmarkt xl bij ons in de buurt dus na 4 uur zullen we het eerste gangpad wel gehad hebben denk ik.
​dag 3 - 11 oktober. Vandaag is de dag! we gaan beginnen bij seaworld. Dit ticket hebben we los moeten kopen maar we hebben wel inclusief eten, er zijn 5 restaurant/bars/snack stands waar we uit kunnen kiezen om onbeperkt te eten. Wij hebben in elke planning sea world op 1 gezet omdat we die graag als eerste willen doen. Sea world is open van 10:00 tot 18:00.
​dag 4 - 12 oktober. FIRST UNIVERSAL DAY! Vandaag staat Island of adventure op de planning, onze eerst dag van de tickets. We ontbijten in ons huis en doen avond eten gewoon in het park.
​dag 5 - 13 oktober. Tiber butler nature preserve. Vandaag is een rustdag, na 2 dagen vol indrukken en drukte gaan we de rustige natuur in. Dit is een natuurlijk park met schildpadden en slangen. Geen rust dus maar continu om mij heen zoeken naar slangen haha. Nee eerlijk, ik hou zoveel van bos en bomen. Bomen maken mij rustig en geven het gevoel van vrijheid en geluk.
​dag 6 - 14 oktober. Universal studio's. Vandaag is het andere park aan de beurt. Eigenlijk doen we hetzelfde systeem als dag 4.
​dag 7 - 15 oktober. Vulcano bay. Hier kijken wij zo naar uit! Wij hebben bijna elk fimpje gezien over dit park, dit is namelijk het waterpark van universal. Vandaag is dus zwembaddag. De hele dag gewoon lekker rond het water, zwemmen, chillen en genieten van de zon. Het is in oktober gemiddeld tussen de 18 en 29 graden maar afgelopen jaar was het daar warm.
​dag 8 - 16 oktober. Downtown Orlando. Weer even een dagje ertussen uit, we gaan het centrum van Orlando zelf verkennen. Ik ben hier heel benieuwd naar, hoe alles er uitziet en de stad zelf.
​dag 9 - 17 oktober. Dit is de extra universal day die we ter plekke gaan invullen dus wat dit gaat worden is voor ons ook een verassing.
​dag 10 - 18 oktober. Today is grocery-day. Het is weer tijd voor boodschappen, we eten natuurlijk in de ochtenden gewoon in ons huis dus we hebben wel gewoon broodjes enzo nodig want elke dag ook nog in de ochtend uit eten gaat echt te duur worden. (en dan krijgen we zeker obesitas). Daarna gaan we door naar down Town Disney want wij moeten onze magic bands  nog kopen en natuurlijk 10.000 andere dingen. Down town Disney is gratis en is een uitgaansgebied met winkels en bars en eetgelegenheid. Het is veranderd naar Disney springs maar wij zijn van de oude generatie dus down town Disney it is hahah
​dag 11 - 19 oktober. The magic is gonna happen! magic kingdom vandaag!!!!!! ik ga huilen hoor, ik moet nu al bijna want ik heb zo'n zin in deze vakantie. 19 oktober is magic kingdom day.
​dag 12 - 20 oktober . Animal Kingdom is het dierenpark van Disney. Dit park is een dierentuin met pretpark in 1.
​dag 13 - 21 oktober. universal city walks. dit is hetzelfde als down town Disney maar dan van universal en ook dit is gratis. Dit is het enige wat we doen vandaag dus weer even een relax en rust dag.
​dag 14 - 22 oktober. disney's studio's. Dag 3 van de Disney parken, zodra we er zijn krijgen jullie meer informatie maar die heb ik nu niet want ik ben er nog niet.
​dag 15 - 23 oktober. ZWEMMMMBADDD! Op naar typhoon lagoon, het zwempark van Disney. We zagen zo'n leuk filmpje van Tim dat we hier naartoe wilden gaan.
​dag 16 - 24 oktober. Boodschappen doen.. moet ook gebeuren maar we gaan ook naar een outlet mall, shoppen tot we neervallen met korting! Hoe ideaal.
​dag 17 - 25 oktober. Vandaag dames en heren, gaan wij 16 kilo aankomen. Wij gaan naar epcot waar het food and wine festival plaats vind. Denk aan een foodtruck festival met wat luxere etenswaren en drankjes in een Disney prekpark. We zijn al weken aan het wachten op de definitieve datum en gelukkig valt food and wine in onze vakantie. Ik ben gelukkig.
​dag 18 - 26 oktober.  happy birthday to Eric. Met zijn verjaardag zijn wij op vakantie. We gaan die dag naar magic kingdom, betere dag om je verjaardag te vieren is er gewoon niet en ik ben stik jaloers dat het niet mijn verjaardag is. ik wil ook de birthday button.
​dag 19 -    27 oktober. Einde van de vakantie komt inzicht, het is bijna klaar maar vandaag staat er niks op de planning! We weten gewoon niks meer dus laat weten wat we nog kunnen doen!
​dag 20 - 28 oktober. Vandaag is de free disneyday, verzinnen we ter plekke dus ik zou die dag instagram en facebook in de gaten houden.
​dag 21 - 29 oktober. de laatste volle dag in Amerika... hier hebben we nog geen planning voor dus laat horen als je iets weet!
​dag 22 - 30 oktober. Vandaag is de dag om terug te reizen we vetrekken weer naar nederland waar wij op 31 oktober aankomen, rond 14:00 op schiphol. we rekenen op een ontvangst comité + balonnen en rode loper. just saying hahah

We hebben de planning gemaakt met behulp van undercover tourist. Die heeft een schema met alle pretparken en hoe druk het op die dag gaat zijn, wij hebben natuurlijk de rustige dagen gekozen om te gaan.

Dat was het. Onze planning voor deze vakantie. Zoals je ziet is het druk ingevuld maar eerlijk, deze vakantie is ook niet om uit te rusten. Dit is om te leven en te ontdekken met rust punten.
​Dankje voor het lezen en laat mij vooral weten wet we nog kunnen doen in die 2 lege dagen.

​Liefs, Kayleighx