onderkomen gevonden!

28 februari 2018 - Den Haag, Nederland

Hai iedereen,
​leuk dat je er weer bent voor een nieuw verhaal. Als je jezelf nog niet op de mailinglijst gezet hebt, doe dat dan vooral. Je krijgt dan een mailtje als er weer een verhaal online staat.

Vorige week liet ik al weten dat we het lastig vonden om te bepalen of we een huis of een hotel wilde, uiteindelijk hebben we toch voor een huis gekozen.
​Onze zoektocht starten op home away. Dit is een verhuur site die particulier huizen verhuurd tegen een goede prijs en op elke plek van de wereld kan je wel een huis vinden. Wij gaan voornamelijk naar de pretparken dus we wilden iets wat op max een uur rijden was.
​Door te beslissen dat we in een huis gaan zitten moet er wel een auto komen, ov hebben ze daar vrijwel niet en stoep is er ook weinig. Wat ik ook heel erg belangrijk vond is dat we ons goed voelde bij de eigenaar, bij home away zie je wie het verhuurd en vaak ook met foto erbij. Bij ons was dat Paul en hij zag eruit als een typische amerikaan en ik had wel het idee dat als er iets is terwijl we daar zijn dat Paul ons kan helpen haha. Wij gaan 3 weken weg dus we hadden wel een beetje een budget, tussen de 50 en de 100 dollar per nacht was wel oke.. nou wij met onze waslijst aan eisen opzoek.

Ik denk dat we na een half uurtje op een huis kwamen die voor ons echt perfect was. Het staat op een afgesloten park en je moet dus ergens anders je sleutel ophalen om erin te kunnen wat ik wel fijn vind. Dit park heeft een zwembad, fitness ruimte en een meer waar je absoluut niet in mag! Wij hebben een huis gekozen met een krokodillen zwembad, jeej! Ons huis heeft een eigen keuken met magnetron, fornuis en oven, wij hebben 2 slaapkamers en 2 badkamers. Het is eigenlijk een huis waar je met max. 6 personen in kan dus genoeg ruimte. Waarom wij een huis hebben gekozen met 2 slaapkamers terwijl we maar met 2 zijn en dus meer betalen dan wat we nodig hebben is vanwege mijn autisme. We gaan iets doen wat nieuw is, in een nieuw land, in een andere tijd-zone. Dat is al een obstakel opzich, ik heb heel veel tijd nodig om aan dingen te wennen en ik wil ook niet de eerste week kwijt zijn omdat ik 'slecht' ben. Ondanks dat ik pretparken heel erg leuk vind is het ook heel erg druk. Er zijn zoveel prikkels en zoveel dingen die mij afleiden en dat is niet negatief maar het maakt me wel moe en overprikkeld. Het is dan fijn als ik even mij eigen plekje kan opzoeken zonder dat Eric schoenen naar zijn hoofd gegooid krijgt als hij probeert in bed te gaan liggen. Beetje voorzorg kan geen kwaad ;)

​Als jullie het huis willen zien hoeven jullie alleen maar op de link te drukken, zien jullie waar wij verliefd op zijn geworden!

Ik hoop dat je het leuk vond om het te lezen en tot volgende week.
Liefs, Kayleigh x